سلام و درود کاربر گرامی، همانطور که می دانید سقف آکوستیک یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین سقف های کاذب می باشد. 

سقف آکوستیک چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این پوشش توضیحاتی برای شما کاربران دهیم. یکی از ویژگی ها و امکانات مهم این پوشش عایق بودن آن در برابر صدا می باشد که شما می توانید برای مکان های مختلف از آن استفاده کنید. 

سقف کاذب آکوستیک به نوعی عایق صوتی محسوب می شود و در فضاهای پر سر و صدا مانند سینما، سالن های تئاتر وساختمان هایی که در محله های پر رفت وآمد در معرض آلودگی صوتی قرار دارند مورد استفاده قرار می گیرند. ورق های آلومینوم، پشم شیشه، پارچه و تایل های چوبی و گچی متریال های مختلفی هستند که در ساخت این سقف ها به کار می روند. این سقف ها به صورت تایل از طریق شبکه به سقف متصل می شود و امروزه  مدل ها و رنگ های سقف کاذب آکوستیک تنوع زیادی دارد که هر کدام درعین زیبایی، نحوه نصب متفاوتی دارند.

 

مزایای نصب سقف آکوستیک

اگر بخواهیم از مزایای این محصول برای شما بگوییم، می توانیم در مرحله اول به انطباق پذیری آن به تمام دیوار های ساختمان اشاره کنیم. همچنین این محصول به مصالح جانبی نیز نیازی ندارد و برای تزئین و نماکاری هم می توان از آن استفاده کرد.

در مرحله دوم میتوان به بهبود کیفیت صدا هایی که در ساختمان تولید می شود اشاره داشت. با توجه به این ویژگی استفاده آن در محیط های اداری، درمانی آموزشی نیز توصیه می شود.

از دیگر مزایای تایل آکوستیک می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مناسب برای محیط های اداری، آموزشی
  • مناسب برای سالن های موسیقی و جشن ها
  • نصب بسیار آسان و سریع
  • استحکام بالا
  • هزینه بسیار کم

انواع سقف های کاذب آکوستیک

در بازار ایران تنها دو نوع سقف آکوستیک وجود دارد: سازه پنهان و سازه آشکار.

  • سازه پنهان : در این نوع سقف، نصب تایل ها از پایین صورت می گیرد.
  • سازه آشکار : در این نوع سقف، نصب تایل ها از بالا صورت می گیرد.

 درصورتیکه سازه به صورت پنهان باشد از پایین صورت میگیرد و نوع دوم که آشکار است از بالا نصب می شود.

این سازه ها به دلیل قابلیت جذب صوت بالا، بسیار کاربردی هستند. متریال آکوستیک، صوت را از طریق سوراخ های تایل به قسمت پشتی پوشش کاذب ”سقف دکور” منتقل میکند و قسمت زیادی از صوت را از بین برده و میزان آن را کاهش میدهد. از این پوشش میتوان در بیشتر محیط ها استفاده کرد اما بیشترین کاربرد این تایل ها اجرای سقف آکوستیک در فضاهایی مانند سینما، تئاتر و دفاتر کار و فضاهای آموزشی است.

اجرای تایل آکوستیک

همانطور که میدانید تایل آکوستیک به دو دسته تقسیم می شوند که یک نوع سازه نمایان بوده و دیگری سازه پنهان می باشد. اگر نحوه نصب آن را هم بخواهیم جدا کنیم به سه دسته تقسیم می شوند. تایل های نصب شده در سقف، قابل نصب بر روی دیوار و استفاده از یک نوع دیگر که از شبکه از سقف آویزان می شوند.

سقف آکوستیک کناف

تایل عایق صدای کناف همانطور که قبلا اشاره شد موجب کاهش میزان صوت ورودی و خروجی خواهد شد و بسیار کاربردی برای فضاهای مختلف است. این محصول یک نوع متریال کاذب می باشد که به صورت پوشش های شبکه و دکوراتیو در بازار عرضه میشود. این نوع دارای نمای بسیار زیبای شیاری است و برای پر کردن این محصول از پانل های آلومینیومی، مینرال (الیاف معدنی)، مواد گچی و… استفاده می شود.

 

راه کارهای عایق سازی تایل و دیوار

شرکت کناف برای افزایش آرامش و کاهش آلودگی های صوتی و صرفه جویی در مصرف انرژی راهکارهای بسیار خوبی برای عایق سازی ساختمان فراهم کرده است که می توانید برخی از آنها را در ادامه مطالعه کنید.

یکی از راهکارهای کناف برای این پوشش استفاده از تایل های گچی آکوستیک است. از این محصول میتوان برای ساختمان های پر رفت و آمد و فضاهایی که در قسمت شلوغ شهر قرار دارند استفاده کرد تا میزان آلودگی صوتی فضای مورد نظر به حداقل برسد. این تایل ها بسیار آسان و راحت نصب میشوند و پوشش مناسبی برای کابل ها و اتصالات ساختمانی هستند.

گروه فنی مهندسی آکس طرح و ساخت طی سالها تجربه و با بهره گیری از دستورالعمل های دقیق شرکت کناف (کی پلاس)، توانایی آکوستیک کردن انواع فضاها و اجرای این پوشش را داشته و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

استفاده کردن از پشم سنگ در قسمت پشت قطعات گچی این پوشش موجب افزایش قدرت آن در جذب صوت می باشد و با این برتری تولید و به بازار عرضه می گردد. این قطعات در دو نوع بدون رنگ و ساده ” تایل گچی کناف ساده ” و یا با روکش های متنوع PVC عرضه میشوند و همچنین دارای لایه فلیس برای جلوگیری از فروریزی و انتشار ذرات پشم معدنی می باشد.

تایل آکوستیک هرادیزاین

اینگونه تایل ها که زیبایی متفاوتی نسبت به دیگر محصولات کناف دارد از ترکیب پشم چوب، پودر منیزیت و آب تولید می گردد و استحکام بالایی دارد. این محصول قابلیت استفاده در سقف و دیوار را دارد و از خاصیت آکوستیکی بالایی برخوردار است. با توجه به خاصیت رنگ پذیری اینگونه تایل ها نقش مهمی را در طراحی معماران ایفا میکند که در رنگ بندی مختلف در فضاها جلوه و نمایی متفاوت داشته باشد. از ویژگی های مهم این مدل تایل ها می توان به وزن پایین، مقاومت در برابر رطوبت، نصب سریع و آسان، مقاوم در برابر ضربه و قابلیت رنگ پذیری اشاره کرد. ابعاد تولیدی این تایل ها ٦٠ *٦٠ و ٦٠ * ١/٢٠ می باشد.

عایق صوتی پشم معدنی

این عایق که در دیوار و پشت تایل های سقف های کاذب قرار می گیرد و قابلیت بسیار خوبی در مبحث آکوستیک کردن فضا و عایق کردن فضا از لحاظ عبور صوت و گرما داراست. ماندگاری بالا، عدم تجزیه و عدم حساسیت برای افراد در این محصول موجب گردیده که جایگزین خوبی برای عایق های سنتی در ساختمان سازی نوین باشد.
یکی از ویژگی های خیلی خوب این پشم عدم حساسیت های انسانی با این جنس میباشد. درضمن به راحتی و بدون بروز مشکلی قابل لمس و جابجایی میباشد.

تایل آکوستیک الیاف معدنی AMF

تایل الیاف معدنی که در ایران با نام های AMF، USG و ROCK شناخته می شوند یک نوع تایل سقفی می باشد. این تایل ها مقاومت خوبی در برابر حرارت، رطوبت و صوت دارند و از قابلیت آکوستیکی بالایی برخوردارند. وزن بسیار سبک تایل الیاف معدنی، آنتی باکتریال بودن، زیبایی قابل ملاحظه و خاصیت آکوستیکی فوق العاده از خصوصیات اینگونه تایل ها می باشد.

این تایل ها با ویژگی های مخصوص خود در مدل های مختلف و ضخامت های مختلف تولید می شوند. به دلیل ترکیبات خود بسیار همگام با طبیعت بوده و قابلیت تجزیه در طبیعت را دارند.

تایل آکوستیک کلینو (Cleano)

یک محصول کاملا استثنایی و بی نظیر برای مکان هایی که آلودگی در آنها بیشتر است. این مدل سقف که تولید شرکت کناف آلمان می باشد و در بازار ایران نیز موجود است با ویژگی های متمایزی که دارد نظر خیلی از کارشناسان را به خود جلب کرده است. این مدل سقف علاوه بر زیبایی ظاهر خاصیت تسویه هوای محل و عایق کردن فضا را دارد. با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته پانل هایی که دارای زئولیت CLEANEO هستند سطح آلاینده‌های موجود در هوا از جمله دود، آمونیاک، فرمالدهیدها، بنزن، هیدروکربن‌های آروماتیک و هیدروکربن‌های کلر را کاهش می‌دهند.

اجرای سقف آکوستیک در تهران

خدمات اجرای سقف آکوستیک گروه آکس طرح و ساخت نماینده فروش کناف ایران با سالها تجربه در زمینه بازسازی منزل، فروش کناف، فضاهای تجاری و اداری آماده اجرای پروژه های ساختمانی و عمرانی در تهران و شهرستان ها می باشد. جهت مشاوره رایگان و بازدید از محل پروژه می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.