سلام و درود کاربر گرامی، در این مقاله  با نصب و اجرای انواع سقف کاذب آشنا می شویم. سقف کاذب به سقف اصلی و دیوارهای اطراف متصل می گردد و سازه اصلی بار آن را تحمل می کند. این سازه برای عایق نمودن سقف در برابر صدا و حرارت، اجرای نورپردازی های دکوراتیو و پوشش سیم های تاسیسات کاربرد دارد و در اکثر خانه های امروزی می توان نمونه های مختلف آن را مشاهده کرد. این سقف ارتفاع اتاق را کاهش می دهد. به همین منظور برای جلوگیری از ایجاد فضایی محدود و تنگ آن را لزوما دیوار به دیوار اجرا نمی کنند. امروزه با خلق ایده های جدید، طرح های متنوعی برای این سقف ارائه می شود که می توان با توجه به سلیقه و دکوراسیون مورد نظر آن ها را انتخاب نمود. طراحی سقف های کاذب از جمله جذاب ترین موضوعات در معماری می باشد.

قبل از نصب و اجرای سقف کاذب، برای انتخاب بهترین سقف کاذب متناسب با شرایط فضایی که در اختیار دارید بهتر است به نکات بالا توجه نمائید. سقف کاذب را برای همه ساختمان ها و سقف مغازه و فروشگاه می توان به کار برد.

 

اجرای انواع سقف کاذب

 

با استفاده از این نوع سقف ها می توان تغییری اساسی در دکوراسیون داخلی به وجود آورد. این سقف ها با طراحی های منحصر بفرد و جذاب دکوراسیون را زیباتر نشان می دهند و جلوه ای متفاوت به آن می بخشند. از قابلیت های ویژه سقف های کاذب این است که می توان در آن نورپردازی انجام داد و فضایی دکوراتیو و دلنشین به نمایش گذاشت.