سلام و درود کاربر گرامی، در این مقاله می خواهیم در مورد فروش، طراحی و اجرای انواع سقف کناف صحبت نماییم. سقف کناف (کی پلاس) محصولی از کشور آلمان بوده و یکی از نام آشناترین سقف هایی است که شما چندین بار نام آن را شنیده اید. این سازه را می توان به دو شکل متحرک و همچنین ثابت بهره برد. همانطور که می دانید امروزه طراحی داخلی خانه ها یکی از دغدغه های طراحان و حتی مردم می باشد. این امر موجب تغییرات چشمگیر و بسیار زیادی در طراحی و دکوراسیون داخلی و نوع ساخت ساختمان ها داشته باشیم. طریقه ساخت آن نیز به صورت اتصال هایی است که به سقف اصلی انجام می پذیرد، این اتصالات می توانند فلزی و یا چوبی باشند.

شرکت کناف ایران (کی پلاس kplus)

کناف نام شرکتی آلمانی است که با استخراج و فرآوری گچ از معدن اقدام به تولید مصالح ساختمانی جهت فضای داخلی، گچ کاری و پنل سقفی گچ نمود. امروزه محصولات مختلف کناف را در بخش های مختلف ساختمان چه مسکونی و چه اداری و تجاری بسیار مشاهده می کنید. کناف نوعی صفحه روکش دار است که روی آن گچی می باشد.

شرکت آلمانی Knauf همانند بسیاری از برندهای بین المللی دیگر در ایران فعال بوده و در سال ۱۳۵۵ بنام شرکت (وال بورد)‌ فعالیت خود را آغاز کرد. مجموعه با هدف تولید ۶ میلیون پانل گچی و توسط بخش خصوصی تاسیس شد. البته مراحل راه اندازی آن هنگام انقلاب اسلامی متوقف شد در سال ۱۳۵۹ تحت پوشش صنایع ملی قرار گرفت. در نهایت این مجموعه درسال ۱۳۶۰ بنام روکش گچ ایران تغییر نام یافت. در سال ۱۳۶۵ بخش زیادی از سهام آن به بانک مسکن تعلق داده شد.

سرانجام مجموعه سال ۶۹ تولید خود را آغاز کرد اما به دلیل عدم دسترسی به تکنولوژی روز دنیا محصولات آن کیفیت لازم را نداشت. در سال ۷۴ سهام متعلق به بانک مسکن به شرکت آلمان انتقال یافت. نام مجموعه نیز به شرکت کناف ایران تغییر یافت و هم اکنون شرکت با مالکیت آلمان مشغول به فعالیت میباشد. همچنین گروه آکس طرح و ساخت نمایندگی کناف در ایران را داشته و  و به طور کلی محصولات زیر را تولید و عرضه میکند.

نمایندگی کی پلاس kplus ایران

در چند سال اخیر شرکت کناف ایران نام خود را به شرکت کی پلاس تغییر داد. همچنین مجموعه آکس طرح و ساخت با نمایندگی kplus ایران، به عنوان عامل فروش کی پلاس تمامی محصولات آن را به همراه خدمات پس از فروش عرضه می کند و مفتخر است با سالها سابقه درخشان در خدمت شما عزیزان جهت اجرای پروژه های بازسازی و نوسازی ساختمان باشد.

سقف کناف

کناف سقف

کناف سقفی برای دکور سقف که از بخش های مهم دکوراسیون داخلی می باشد به کار می رود. سقف کناف به دلیل تنوع در طرح و رنگ و اجرای نورپردازی های شیک و مدرن، بین مهندسان ساختمان بسیار محبوب و پرکاربرد می باشد. در اجرای کناف، برای پوشش سقف اصلی، از پنل گچی استفاده می کنند که روی پروفیل ها و یا شبکه سازه های سپری نورد می شوند.

این شبکه با آویزهای قابل تعمیر به سقف وصل می گردد. کناف سقف شامل دو نوع ساختار متحرک و ثابت می شوند. برای زیرسازی از کلیک و برای پر کردن آن از تایلهای گچی 60 در 60 استفاده می شود. تایلهای گچی انواع مختلفی دارند که از انواع آن میتوان به تایل گچی ساده، طرح دار، آکوستیک، فلزی، پوشالی و معدنی اشاره کرد.

تاثیر کناف بر دکوراسیون داخلی

طراحی و دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین عوامل در زیباسازی فضای داخلی است به همین دلیل عوامل بسیاری دست به دست هم داده اند تا شما بتوانید به راحتی به زیبایی و طراحی خاص خود، دست پیدا کنید. این محصول یک عنصر مهم در دکوراسیون داخلی است که مصالح اصلی را می پوشاند و همچنین جلوه های دنج تری به فضای داخلی می دهد.

مراحل اجرای سقف کناف (کی پلاس)

سقف کناف (کی پلاس) دارای دو ساختار اجرایی است، اجرای پوشش کاذب کناف مشبک و پوشش کاذب یکپارچه کناف می باشد. سقف های مشبک شامل باکس ساده حاشیه، باکس نور پنهان حاشیه، منحنی، قوسی و گنبدی می باشد که هر کدام با توجه به طرحی که انتخاب می گردد، اجرا می شوند. در خدمات کناف از مرحله ی شروع به ساخت تا مرحله نصب و راه اندازی محصولات پروسه ای است که بایستی تماما تحت نظر متخصصین مربوطه کنترل و آنالیز شود.

هر کدام از مراحل اجرای کناف (کی پلاس) به دلیل فراوانی در جزئیات ساخت و استفاده از متریال های گوناگون ممکن است تغییرات اساسی را در پایان کار برای ما به ارمغان آورد. بایستی تمام مراحل را بررسی کرده و متریال های مورد استفاده، مورد تایید کارشناسان فنی قرار بگیرد.

مصالح اجرای سقف کناف (کی پلاس)

مصالح به کار رفته در اجرای پروژه کناف دارای انواع گوناگونی است. مجموعه آکس مصالح را تماما از مواد درجه یک و مرغوب و در بالاترین سطح و کیفیت کنترلی در اختیار شما قرار می دهد. این محصولات شامل انواع مختلفی می باشند که بخشی از آن شامل دیوار جدا کننده، دیوار پوششی، سقف کاذب مشبک، آلومینیومی و سقف کاذب یکپارچه است. از دیگر انواع آن میتوان به سقف کاذب رابیتس، آکوستیک، گریلیوم، ترکیبی، چوبی، تایل و سقف کاذب پی وی سی اشاره کرد. هر کدام از انواع سقف کاذب میتواند به عنوان دیوارپوش هم استفاده شوند. سقف و دیوار کناف در کنار هم تبدیل به طراحی یکپارچه و منظم می شوند که به نمای هر چه بیشتر ساختمان کمک شایان توجهی می کنند.

مزایای اجرای کناف

  • مقرون به صرفه بودن این محصولات
  • قابلیت دسترسی آسان به قسمتهای پشتی
  • نصب در مدت زمان کوتاه و سهل بودن این عمل
  • وزنی کم پنل ها
  • خاصیت انعطاف پذیری بالا
  • قابلیت تغییر دکور در آینده
  • نصب چراغ و تقویت نورپردازی
  • مقاوم در برابر آتش سوزی و زلزله
  • قابلیت ایجاد سیستمهای نورپردازی مختلفی برای جذاب کردن محیط داخلی ساختمان مورد نظر
  • قابل استفاده در واحد های اداری، تجاری و مسکونی
  • دارای پوشش تاسیسات مکانیکال و پوشش الکتریکال در قسمت پشتی
  • دارای پنل ها و پوششهای مختلف برای محیط های مختلف مانند محیط مرطوب

نحوه قیمت گذاری اجرای سقف کناف:

معمولا در محاسبات مهندسی و کارشناسی هفتاد درصد برای مصالح کناف و سی درصد برای هزینه اجرا و هزینه های جانبی برآورد می شود. عاملیت های رسمی کناف قیمت گذاری را براساس جدول و تارگت شرکت کی پلاس انجام می دهند. با توجه به نظارت موجود تخطی از قیمت گذاری امکان پذیر نیست.

حتی در زمینه اجرای عاملیت های رسمی شرکت کی پلاس، علاوه بر حضور مدیرفنی های دوره دیده و مورد اعتماد شرکت کی پلاس در عاملیت آنها و نظارت دائم آنها بر پروژه ها، گزارش پروژه های اجرایی به شرکت کی پلاس ارسال می گردد و همه چیز اعم از قیمت مصالح و استاندارد اجرا با کیفیت و نظارت کامل انجام می شود.

محاسبات زیرسازی و قوطی کشی های کناف براساس آنالیز و کارشناسی دقیق انجام می گیرد و حتی تعداد پیچ های مصرفی آنالیز می شود. برآورد قیمت کناف و هزینه ها در چهارچوب اصولی و طبق تارگت انجام می شود. به همین دلیل عودت پروژه ها به شرکت های معتبر ضررهای جانبی را کاهش می دهد.

عاملیت شرکت کناف در ایران (کی پلاس)

شرکت آلمانی Knauf همانند بسیاری از برندهای بین المللی دیگر در ایران فعال بوده و در سال ۱۳۵۵ بنام شرکت (وال بورد)‌ فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه با هدف تولید ۶ میلیون پانل گچی و توسط بخش خصوصی تاسیس شد که مراحل راه اندازی آن هنگام انقلاب اسلامی متوقف شد. در سال ۱۳۵۹ تحت پوشش صنایع ملی قرار گرفت. در نهایت این مجموعه درسال ۱۳۶۰ بنام روکش گچ ایران تغییر نام یافت و در سال ۱۳۶۵ بخش زیادی از سهام آن به بانک مسکن تعلق داده شد.

سرانجام مجموعه سال ۶۹ تولید خود را آغاز کرد. اما دلیل عدم دسترسی به تکنولوژی روز دنیا محصولات آن کیفیت لازم را نداشت. در سال ۷۴ سهام متعلق به بانک مسکن به شرکت آلمان انتقال یافت و نام مجموعه نیزبه شرکت کناف ایران تغییر یافت. هم اکنون شرکت با مالکیت آلمان مشغول به فعالیت میباشد. همچنین گروه آکس طرح و ساخت نمایندگی کناف در ایران را داشته و  و به طور کلی محصولات زیر را تولید و عرضه میکند.

خرید کناف از شرکت آکس طرح و ساخت نماینده کناف ایران

شرکت آکس طرح و ساخت نماینده پخش، فروش و اجرای محصولات شرکت کی پلاس (کناف) مفتخر است در خدمت مشتریان گرامی باشد. برای بهره مندی از مشاوره رایگان و سایر خدمات با کارشناسان مجرب آکس تماس بگیرید. مشتری گرامی جهت خرید کناف از شرکت آکس طرح و ساخت و بهره مندی از مشاوره رایگان و بازدید از محل با ما در ارتباط باشید.

مزایای متریال سقف کناف

  • در کمترین زمان ممکن نصب و اجرا می شوند.
  • قابلیت برداشت و تعمیر بسیار ساده ای دارند.
  • دارای طرح های بسیار متنوع و مختلفی است.
  • ایمنی ساختمان را با پوشش ضد حریق و ضد آب افزایش می دهد.
  • به عنوان عایق در برابر دو پارامتر صدا و حرارت نیز به کار برده می شود.
  • پوشش بسیار خوبی برای مخفی کردن تاسیسات پشت سقف است.
  • در صورت نیاز می توانید به تاسیسات پشت پوشش دسترسی داشته باشید.
  • دارای وزن سبک تری نسبت به دیگر سازه ها دارند و بار زیادی را روی ساختمان وارد نمی کنند.
  • برای واحد هایی که با استاندارد های لرزه نگاری ساخته شده اند گزینه مناسبی هستند.
  • در مدت زمان کوتاهی نصب می شوند، همچنین در صورت نیاز به تعمیر نیز، در زمان اندک قابل جایگزینی می باشند.
  • با به کار بردن چراغ های تزئینی به صورت توکار یا روکار زیبایی فضای داخلی شما دوچندان می شود.
  • می توانید این سقف ها را به هر رنگی که می خواهید در بیاورید، چرا که از قابلیت رنگ پذیری برخوردار هستند.
آیا اجرای سقف کناف معایبی هم دارد؟

اگر سقف کناف را به صورت غیر اصولی و غیر قانونی نصب کنید، مشکلات و خسارت های زیادی را با خود به همراه خواهد داشت که از جمله آن ها می توان به سقوط سقف اشاره کرد که در صورت اجرای کار توسط نیروهای متخصص این سقف تا سالها بدون آسیب قابل استفاده می باشد. پوشش هایی که در کناف به کار گرفته می شوند، آنچنان نمی توانند در برابر ضربات مختلف از خود مقاومت و پایداری نشان دهند.اگر در هنگام ساخت سقف، استانداردهای لازم استفاده و به کار گرفته نشوند، زیبایی سقف را آنطور که باید نمی توانید مشاهده کنید و عملا جنبه زیبایی کار از بین می رود. هم چنین اگر اکیپ های اجرایی ناکارآمد برای ساخت سقف به کار گرفته شود، در آن صورت شاهد ترک خوردگی هایی در سقف خواهیم بود که همین مورد می تواند ایمنی کار را تا درصد بالایی پایین بیاورد، که این امر باعث عدم رعایت استانداردهای شرکت کناف می شود.

فروش، نصب و اجرای سقف کاذب کناف از نمایندگی رسمی

همانطور که مشاهده کردید، تمامی این معایب قابل پیشگیری هستند. از این رو اگر از یک شرکت و یا کارخانه معتبر سقف مورد نیاز خودتان را خریداری کنید، در آن صورت است که می توانید ایمنی، کیفیت و در نهایت عمر مفید آن را تضمین نمایید. شرکت آکس طرح و ساخت به صورت تخصصی در امر طراحی و اجرا سقف، دیوار و انواع دیگر سازه های کاذب فعالیت دارد. برای اجرای پروژه های خود می توانید در مدت کوتاهی با برقراری ارتباط با کارشناسان بخش فروش ما از قیمت و هزینه های اجرایی اطلاع کسب کنید و در صورت نیاز پروژه های خود را برای ساخت و یا تکمیل به ما بسپارید.

مقایسه گچ و کناف با هم

شاید برایتان سوال پیش بیاید که گچ بهتر است یا کناف؟ که البته در این باره باید بدانید سقف کناف به دلیل داشتن مزایای بیشتر، بهتر از گچ به شمار می رود و امروزه کاربرد بیشتری نیز در ساخت و ساز دارد. کناف یک متریال به روز می باشد و وزن بسیار سبک تری نسبت به گچ دارد به همین دلیل جا به جایی و اجرای آن در مکان های مختلف بسیار راحت تر از گچ کاری انجام می شود.
پوشش سقفی کناف را می توان در مدت کوتاهی نصب کرد و به همین دلیل هزینه اجرا کمتر می شود و در ضمن این محصولات آلودگی هایی که مصالح سنتی مانند گچ دارند را ندارند. طرح های اجرایی در کناف سقف بسیار گسترده می باشد. ایجاد باکس های نور مخفی و یا طرح های مختلف دیگر با استفاده از پنل سقفی کناف، کار راحتی می باشد. همچنین هزینه اجرای کناف بسیار مقرون و به صرفه هست و نیاز به نگرانی در باره وجود ندارد.

از سقف کناف در چه مکان هایی می توان استفاده کرد؟

آیا این سوال برای شما هم پیش آمده که در چه مکان هایی می توان از این نوع سقف بهره برد؟ به طور کلی زمانی که نیاز داشته باشید تا یک دکوراسیون ویژه را برای ساختمان یا خانه خود رقم بزنید، می توانید از این سقف ها استفاده کنید. در ادامه شما را با چند نمونه از این ایده ها آشنا خواهیم کرد.

کناف در آشپزخانه

آشپزخانه زیبایی را بسازید. اولین پیشنهاد برای استفاده از این نوع سقف ها، آشپزخانه می باشد. بدین صورت که زمانی که می خواهید سقف آشپزخانه را طراحی کنید، از روشی به نام کناف کاری بهره ببرید. اگر آشپزخانه شما از یک حالت مدرن و هم چنین کلاسیک بهره می برد، ایده آل ترین گزینه برای استفاده سقف کناف می باشد.

کناف در اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی

از پذیرایی لذت ببرید. حتما خیلی دوست دارید زمانی که در پذیرایی خانه خود نشسته اید، لذت بسیار زیادی را از طرح ها و وسیله های اطرافتان ببرید. اگر یک پذیرایی کلاسیک و یا مدرن را دارید، بهتر است از روش هایی همچون گچ بری دوری کنید و موارد جدیدتری را جایگزین آن نمایید. استفاده از سقف کناف بهترین گزینه به شمار می رود. هم چنین از آنجایی که این سقف از ویژگی ای به نام رنگ پذیری بهره می برد، شما می توانید به دیگر وسیله های خانه نیز نگاهی بیندازید و رنگ آمیزی را متناسب با آن رو به جلو ببرید.

کناف در اتاق خواب

در اتاق خواب، طعم آرامش را تجربه کنید. پیشنهاد سوم برای استفاده از سقف کناف، اتاق خواب می باشد. اتاق خواب جایی است که باید بتواند آرامش زیادی را به شما القا نماید. از این رو شما می توانید از این سقف ها استقبال کنید و برنامه ریزی های لازم را جهت نصب و اجرای آن بریزید. این ایده بسیار خلاقانه بوده و شما علاوه بر یک دکوراسیون زیبا می توانید از نورپردازی منحصر به فردی نیز بهره مند شوید.

ساختار سقف کناف

از اصلی ترین پارامترهایی که شما می توانید در این نوع سقف ها مشاهده کنید، قطعاتی است که تشکیل دهنده کناف می باشند. تمامی این اجزا در کنار هم قرار می گیرند و در نهایت عملکرد ویژه آن را می سازند. این قطعات شامل موارد زیر می شوند:

صفحات روکش دار گچی را می توان از اصلی ترین قطعات این سقف به حساب آورد، تایل های الیاف معدنی و گچی نیز در بین این قطعات قرار می گیرند.
از دیگر اجزای تشکیل دهنده سقف کناف می توان به چسب جداکننده، نوارهای درزگیر و همچنین ماستیک اشاره کرد.
سقف کاذب کناف از نوار محافظ گوشه، ادوات و اتصالات، مقاطع فولادی سبک، پیچ های اتصال پنل به سازه تشکیل می گردد.

ابزار مورد نیاز برای اجرای کناف سقفی

مهندسان سازه باید بدانند که زمان اجرای سقف کناف از چه ابزارهایی بهره ببرند و تهیه کدام یک از ضرورت بالایی برخوردار است. از آنجایی که کناف کاری یکی از امورات مربوط به ساختمان ها می باشد، اجرای صحیح آن بسیار ضرورت دارد.

از جمله این ابزارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جک نگهدارنده، دستگاه برش قرقره ای و سوهان گرد از جمله اجزای مورد نیاز برای اجرا می باشد.
برای اجرای این نوع سقف نیاز است تا ابزارهایی همچون گاری حمل پانل، دستگیره حمل پانل و همچنین ریسمان رنگی تهیه شوند.
لیسه استیل، سنباده ماله ای، سنباده دسته دار، ماله استیل و ظرف درست کردن بتونه برای اجرای این نوع سقف کاذب ضروری هستند.
برای اجرای درست سقف کناف نیاز است تا شما ابزارهایی همچون تیغ برش، همزن رنگ، چکش پلاستیکی، غلتک سوزنی، اره چاقویی، دستگاه برش طولی، پخ زن، دریل و گردبرد و در نهایت رنده را تهیه نمایید.
تمامی ابزارهای ذکرشده وظایف خاصی را بر عهده دارند و نیاز است تا در زمان اجرا تمامی آن ها تهیه شوند و هیچ یک از آن ها از قلم نیفتند.

قیمت متریال سقف کناف

قیمت سقف کناف بر اساس پارامترهای مختلفی تعیین می شود که هر کدام از آن ها اهمیت های مخصوص به خود را دارند. مهم ترین پارامتر برای محاسبه قیمت این نوع سقف، متحرک و یا ثابت بودن آن است. هم چنین این کناف ها می توانند به دو صورت ساده و یا طرحدار موجود باشند که همین مورد نیز کاملا بر روی قیمت تاثیرگذار هستند. این موارد از فاکتورهایی هستند که شما در هنگام خرید با آن روبه رو می شوید.